生活的点滴

Friday 26 October 2007
香芬蜡烛

望着那组香芬蜡烛,'Passion ,Romance , Fantasy'
常常在想,点燃它们过后,真的会有热情,浪漫及幻想的感觉?
它们陪伴了我两年多,始终没有把它们打开。。
曾经,我说过我爱dim light ,
你就送了我蜡烛。。
两年后的我,
不再靠dimlight ,就能安然入睡
两年前的那个小女孩,你口中的小女孩,已经不是小女孩
尝试把自己塑造成独立,坚强的女孩
终于,我讨厌软弱,娇滴滴的形像
已经喜欢一个人开车,听着音乐,在雨天,在晚上,在那大马路上...
所以,讨厌别人说我糊涂。。
然而,大学里的朋友都说我是糊涂虫
我只是不关心学校的事情罢了,不是吗
但也习惯了,开玩笑式的话语,我并不介意
和你的记忆已经越来越模糊。。
就像蜡烛,一阵燃烧的火后,也就融化了。。
不知道什么时候起,你已经不再是我想念的人
我不喜欢计划将来,不喜欢因为某些可能性而放弃。。
感情不是掌控,不是任性,不是占有,不是伤害,而是经营,是珍惜,是甜蜜


<喜欢放手,喜欢捉摸不到的未来,喜欢为自己,为别人,喜欢爱自己的感觉>

Labels:

posted by yinshuang吟双 @ 7:31:00 p.m.  
2 Comments:
  • At 11 December 2007 at 01:38, Blogger Jean Wong said…

    The candles look 'inviting'. I think you should burn them, haha. Funny how we can be really into something, but all of the sudden,it's changed. When someone says it cannot be done, it's difficult, but at the end of the day, it is possible.

     
  • At 11 December 2007 at 15:11, Blogger yinshuang吟双 said…

    yea.. agree wit u ~ we shud leave behind the past,while awaiting for a better day everyday ~ Never hold too tight on something .Ntg seems to be impossible for me nw ~ And i hope Friendship is something tat can last forever..love u ~, my fren

     
Post a Comment
<< Home
 
记载着心情故事。。。 回忆。。。日与夜
About Me

Name: yinshuang吟双
Home: Malaysia
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
Shoutbox

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.

Links
  • link 1
  • link 2
  • link 3
  • link 4
Powered by

Free Blogger Templates

BLOGGER